079 5000 250 dag en nacht

Ik kan nu oprecht zeggen: ‘Héél anders!’

door 21 feb, 2016

Het jaar 2013 is het geboortejaar van Infinity Uitvaartzorg. Tijd om eens terug te blikken op de afgelopen periode. Wat is er veranderd sinds die tijd? Hoe ben ik nu als uitvaartverzorger binnen mijn eigen onderneming ten opzichte van als uitvaartverzorger binnen de grote onderneming? Ik kan nu oprecht zeggen: ‘Héél anders!’.

In het begin moest ik nog een beetje mijn weg zien te vinden, eigen keuzes leren maken. Eenvoudige beslissingen als ‘welke kleding trek ik aan’, ‘wat als er iemand ’s nachts overlijdt, ga ik er dan heen’. Bij de grote onderneming moest ik strak in driedelig pak en ’s nachts hoefde ik er niet uit, want dat werd allemaal door een telefooncentrale geregeld.

Gaandeweg ben ik meer naar mijn eigen gevoel gaan luisteren en deed ik niets meer zoals het ‘hoort’ of volgens protocollen. Ik luister goed naar de nabestaanden, informeer met gepaste nieuwsgierigheid naar hun gevoel, hun beleving en probeer zo te ontdekken wat ze écht nodig hebben. Lees soms ook tussen de regels door en ben vrijwel dagelijks met ze in contact. Ideeën over de invulling van het afscheid komen gaandeweg de week die we samen beleven aan beide kanten. Zodoende wordt het een afscheid waar de nabestaanden en ook ik met een heel goed gevoel naar kunnen terugkijken.

Was dat dan niet zo bij de grote onderneming? Nee, niet zoals ik het nu ervaar. Natuurlijk kon ik destijds alles netjes regelen, maar binnen de onderneming kon ik met de beste wil van de wereld de nabestaanden niet helpen op de manier zoals dat ik dat nu doe, dat lukte gewoon niet. Er was daar niet genoeg tijd en ruimte voor om creatief te zijn en voldoende aandacht te schenken aan de mensen. Alles ging redelijk ‘standaard’, persoonlijke inbreng was lastig. Soms lukte dat wel en daar werd ik dan ook heel blij van. Maar ‘soms’ gaf mij niet genoeg voldoening en daardoor werd ik steeds ongelukkiger. Tijd dus voor Infinity Uitvaartzorg, om het te gaan doen zoals het voor mij écht goed zou voelen en dat doet het nu ook! En ik merk aan alle reacties van de nabestaanden na de uitvaart dat zij dit ook zo ervaren.

Maar hoe kan ik duidelijk maken waarom men dus zou kiezen voor een kleine onderneming zoals Infinity Uitvaartzorg? Even een vergelijking… als je in een restaurant goed hebt gegeten, maar de bediening was traag, gaf te weinig aandacht, was correct maar niet oprecht betrokken en aan het eind van de rit kreeg je ook nog eens een pittige rekening gepresenteerd, dan ga je daar toch niet nog een keertje heen? En als je het van tevoren geweten had, dan was je er toch zéker niet heen gegaan?

Maar goed, wat betreft uitvaartverzorging, weet men veelal niet beter. Het is meestal een eerste keer (gelukkig) dat iemand met het verzorgen van een uitvaart te maken krijgt en dus geen ervaring heeft en ook geen vergelijking kan maken. Dan is het fijn als er iemand in je omgeving is die uit ervaring een goede en warme uitvaartverzorger kan aanbevelen. Er is namelijk wel degelijk een wezenlijk verschil tussen ‘netjes geregeld’ en ‘warm en liefdevol verzorgd’. Dat laatste is wat ik wil en kán zijn en doen.

Kortom, in 2016 terugblikkend naar de afgelopen jaren als uitvaartverzorger van Infinity Uitvaartzorg: Het was warm en liefdevol en heeft me ongelofelijk veel voldoening gegeven!

Meer nieuws en verhalen

Rouwauto daimler met chauffeur met bolhoed en Monique Kupras

Wat maakt een uitvaart echt persoonlijk?

Jan 13, 2017  Een “persoonlijke uitvaart” is best een vaag begrip. Wat bedoelt men daar nu precies mee? Ik denk zelf dat een uitvaart persoonlijk is, als je de persoon om wie het gaat... Lees verder >>

Nét even anders

Nét even anders

Nov 06, 2016 Er zijn best wat dingen die je kunt doen om een uitvaart persoonlijk te maken en er zijn ook dingen die je beter niet kunt doen. Laat ik beginnen met een... Lees verder >>

Persoonlijke Uitvaart logo door Infinity Uitvaartzorg

Hoezo persoonlijk, dit mag u toch verwachten?

Jun 28, 2015 Het is voor mij als uitvaartondernemer best lastig om tot uitdrukking te brengen waarom ik onderscheidend ben ten opzichte van andere uitvaartondernemers… Lees verder >>

Uitvaartondernemer Zoetermeer
Infinity Uitvaartzorg verzorgt sinds 2013 uitvaarten in regio Zoetermeer. Hoogste klantwaardering 9.8 in Zoetermeer.
Voor hoe een uitvaart een liefdevolle herinnering wordt, bel 24/7: 079 - 5000 250.